• Enkele vuistregels voor een succesvolle landingspagina

    Een landingspagina is een afzonderlijke pagina binnen je website, waar de bezoeker op terechtkomt nadat hij doorgeklikt heeft vanuit een ander kanaal, bvb. een specifieke Adwords advertentie of facebook banner. De landingspagina is volledig afgestemd op het doelpubliek en heeft als doel de bezoeker tot een specifieke actie aan te zetten. Maar wat maakt een landingspagina succesvol?

  • Trending in 2016: (web-)design, what's hot?

    Als marketing- en communicatiebureau is (web-)design nog steeds een van onze kerntaken. Goed design is vaak tijdloos maar des te meer trendgevoelig. Met het nieuwe jaar worden we vaak rond onze oren geslagen met 'lijstjes'. Ook wij doen daar elk jaar terug aan mee. Hieronder vind je een bloemlezing van wat we online terugvonden over de (web-)designtrends van 2016.

  • Drupal 8 is uit!

    We hebben er lang op moeten wachten maar de Drupal 8 release is een feit! Er zijn meer dan 200 nieuwe features & verbeteringen toegevoegd. Dit heeft echter wel zijn tijd gevergd: de ontwikkeling startte op 10 maart 2011 en een kleine 5 jaar later kwam Drupal 8.0.0 uit op 19 november 2015. Apunta bleef al die tijd deze ontwikkeling op de voet volgen en was er bij toen de beta versie in oktober 2014 & de eerste release candidate in oktober 2015 uitkwamen.

  • Drupalcon 2015 - Barcelona

    Een aantal keer per jaar komen Drupal-liefhebbers van over de hele wereld samen om de laatste evoluties en toekomst van het content management systeem Drupal te bespreken. Dit jaar was dat voor Europa in het International Convention Center in Barcelona, de stad van de tapas en de ramblas!

  • De hamburgernavigatie op de rooster gelegd - hamburgernavigatiemenu

    Die drie liggende streepjes bovenaan je scherm op zowat elke website en app die je bezoekt, dat is de hamburgernavigatie. Achterliggend vinden we de navigatie terug. Als je je afvroeg waar deze streepjes voor stonden kaarten we al meteen het eerste probleem aan van het icoontje. Misschien is het eens tijd om het gebruik ervan kritisch in vraag te stellen?

  • Kleur en contrast op uw website. Wat werkt?

    Rood voor een warm gevoel …
    Blauw oogt professioneel …
    Groen is ecologisch …

  • Pimp je 404 foutpagina!

    Bij het bouwen van een nieuwe website sta je best even stil bij de pagina die je bezoekers zullen zien wanneer zich een fout voordoet, de zogenaamde 'error 404 pagina'. Of ze nu het adres verkeerd ingeven, of doorverwezen worden naar een pagina die niet meer bestaat, het gebeurt dagelijks en het is niet te vermijden.

  • No mobile, no party

    We schreven reeds eerder over het mobiele keurmerk van Google en de vereisten om dit te behalen. Op 21 april 2015 heeft Google zijn zoekalgoritme voor mobiele zoekresultaten aangepast en wordt er rekening gehouden met dit keurmerk. Concreet wil dit dus zeggen dat een website zonder mobiele versie lager wordt gerangschikt dan een volledig responsive website die is aangepast voor smartphones.

  • Het juiste font voor je website

    In een vorige post (DESIGN TRENDS 2015) haalden we al aan dat typografie steeds prominenter aanwezig is op websites. Dit maakt dat de keuze van het juiste font heel belangrijk is om de juiste sfeer te zetten en de aandacht te trekken.

  • Webevolutie

    Webtechnologie en webdesign zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het spreekt voor zich dat de #communicatiekraks van Apunta de evolutie hiervan nauwlettend opvolgen.

Pagina's