Wat is remarketing en hoe werkt het?

Wat is remarketing en hoe werkt het?

Remarketing is een efficiënte methode om bezoekers die eerder uw website bezochten opnieuw naar uw website te lokken door het tonen van advertenties.

Remarketing volgens Google: “Remarketing is een systeem om mensen te bereiken die eerder uw website hebben bezocht. Uw advertenties kunnen worden weergegeven aan deze gebruikers wanneer zij andere websites in het Google Display Netwerk bezoeken.” U kan de bezoekers van uw website achteraf opnieuw bereiken door hen op andere websites gerichte advertenties te tonen. Het is dus een online advertentiemethode om bezoekers opnieuw naar uw website te leiden.
 

Hoe werkt remarketing?

Op elke pagina van de website moet er 1 remarketingtag (een code die u van AdWords ontvangt) worden geplaatst. Na toevoeging van deze tag kan u remarketing-­lijsten maken die zich elk tot een specifiek type van bezoekers zullen richten. De remarketing campagne kan gelanceerd worden van zodra er voldoende bezoekers in de lijsten zitten. Je krijgt de keuze tussen beeld-­ en/of tekstadvertenties.
 

Voordelen

  • helpt naambekendheid op te bouwen;
  • meer traffic naar uw website of webshop genereren;
  • niet duur, om effectief resultaat te behalen betaalt u slechts enkele centen per klik;
  • zorgt voor meer conversie op uw website of webshop;
  • u kan exact aangeven welke bezoekers u wil bereiken op basis van de pagina’s die ze hebben bezocht. Per pagina maakt u dus een andere advertentie.
  • u kan de tijdsduur van de advertentieperiode instellen. Sommige producten vergen een langere looptijd om een aankoopbeslissing te maken;
  • remarketing kan via Google AdWords gebeuren, maar ook bijvoorbeeld via Facebook en Twitter.


Enkele praktische voorbeelden:

  • U kan u richten op bezoekers die uw website of webshop verlieten zonder iets te kopen want weinig bezoekers doen hun aankoop bij hun eerste bezoek. U kan dus een advertentie maken die kortingen aanbiedt.
  • U kan bezoekers targetten die een product niet kochten maar het wel in hun winkelmandje stopten. U kan advertenties maken die een extra promotie aanbieden.
     

Nadelen

  • de bezoeker heeft het gestelde doel (bijvoorbeeld de aankoop) misschien al voltooid;
  • gebruikers kunnen zich makkelijk uitschrijven uit remarketing via Google Advertentie-instellingen;
  • gebruikers kunnen zich ergeren aan de advertenties. Het lijkt alsof ze in de gaten gehouden worden en dat hun privacy wordt geschonden. De advertenties worden dus als spam beschouwd.

Wil u zelf een remarketing opstarten maar weet u niet goed hoe eraan te beginnen? Bij de communicatiekraks van Apunta bent u aan het juiste adres!

 

Deel dit bericht nu