Page Titles schrijven voor betere SEO

Page Titles schrijven voor betere SEO

Wat zijn Page Titles?

Een Page Title is een stukje informatie die in de code van elke webpagina wordt meegegeven. Het heeft als doel een korte en unieke beschrijving te geven over de inhoud van een webpagina. Op gebied van zoekmachine optimalisatie is de Page Title geëvolueerd naar een van de belangrijkste optimalisatie elementen.
 

In de webbrowser is een Page Title op volgende manier zichtbaar.


In de broncode ziet een Page Title er zo uit:


En het allerbelangrijkst, in Google komt de Page Title er zo uit te zien:


Het belang van een goede Page Title

Alle Internet Marketeers met kennis van SEO zijn het er over eens. De Page Title vormt wellicht een van de belangrijkste elementen bij zoekmachine optimalisatie. Naast moz.com en tientallen andere belangrijke Search Engine Marketing (SEM) nieuwsbronnen publiceerde ook Search Engine Land in Januari 2015 een chart met de verschillende “SEO Success Factors”. Hier zien we ook duidelijk terug dat de Page Titles gemarkeerd worden met een (+3). De Page Title behoort absoluut tot de groep van de belangrijkste SEO optimalisaties. (cfr. afbeelding)


Wat is nu een goede Page Title?

Een goede Page Title is niet te lang, bevat het belangrijkste zoekwoord (liefst vooraan) en wordt afgesloten met de brandname.
Concreet kan volgende structuur gehanteerd worden:
     Primair Zoekwoord - Secundair Zoekwoord | Bedrijfsnaam

Hou rekening met volgende elementen:

  • De tekst mag niet langer zijn dan 50 tot 60 karakters, ofwel max 512 pixel breed. Indien deze tekst langer is past hij niet meer in de layout van de zoekresultaten in Google en zal hij als gevolg worden afgekort met "…”. Hierdoor mis je de kans dat de brandname op het einde zichtbaar is.
  • Uit het zoekwoorden onderzoek dient intussen duidelijk te zijn welke zoekwoorden van toepassing zijn bij welke pagina. Om de SEO kracht van een Page Title volledig te benutten wordt geadviseerd om het primaire zoekwoord volledig vooraan te plaatsen in de Page Title.
  • Het derde aspect van een goede Page Title is de brandname. Laat uw bedrijfsnaam van extra visibiliteit profiteren en plaats deze achteraan in de Page Title. Het al dan niet opnemen van de bedrijfsnaam maakt absoluut geen verschil in de SEO score.


Gratis audit website?

Wil u meer te weten komen over SEO of een gratis audit ontvangen voor uw website? Neem dan hier contact op met ons.
 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

SEO