No Mobile, No Party

No mobile, no party
Mobile search Apunta

We schreven reeds eerder over het mobiele keurmerk van Google en de vereisten om dit te behalen. Op 21 april 2015 heeft Google zijn zoekalgoritme voor mobiele zoekresultaten aangepast en wordt er rekening gehouden met dit keurmerk. Concreet wil dit dus zeggen dat een website zonder mobiele versie lager wordt gerangschikt dan een volledig responsive website die is aangepast voor smartphones.
 

Mobilegeddon

Er gebeuren wel vaker updates aan het zoekalgoritme van Google en deze kregen namen als Panda & Pinguin. Maar omdat deze update zo'n significante gevolgen heeft, werd deze al snel de naam "Mobilegeddon" opgespeld. Normaal wordt over deze zoekalgoritmeupdates vooraf niet gecommuniceerd, maar deze update kondigde Google wel aan met volgende woorden:

"Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices."
 

Responsive webdesign

De beste manier om de ranking van je website te beschermen is deze van een mobiele versie voorzien door het zogenaamde "responsieve webdesign" toe te passen. Dezelfde content wordt geschaald en optimaal weergegeven op ieder scherm: van desktop via tablet tot smartphone. Google raadt deze techniek aan en ook bij Apunta zijn we hier al jaren voorstander van en worden al onze websites hiervan voorzien.
 

Het is 5 na 12

Hier kan je nog steeds testen of jouw website geoptimaliseerd is voor smartphone & tablet. Indien niet, raden wij sterk aan om een mobiele versie van je website te voorzien want het zoeken via smartphones zit al aan de helft en zal sterk blijven stijgen!  De #communicatiekraks van Apunta kunnen je hierbij vanzelfsprekend helpen.
 

Deel dit bericht nu