Laat Google sterretjes zien

Laat Google sterretjes zien

De mooie gele sterretjes die in de zoekresultaten van Google worden weergegeven net onder de pagina titels zijn een uitgelezen manier om bezoekers te overtuigen dat uw webshop betrouwbaar is.

Sommige bedrijven zien een stijging van het doorklikpercentage van 20% tot 30% na de implementatie van de sterretjes in hun zoekresultaten. Het werkt in zekere zin als een online aanbeveling. Net zoals mensen sneller een product zullen kopen dat door een vriend werd aangeraden.
 

Lokale zoekopdrachten op merk

Google reviews op uw Google+ account zijn de eenvoudigste manier om sterretjes in zoekopdrachten op een merk te tonen. Het aantal beoordelingen dat u hiervoor nodig heeft, is iets dat Google relatief vaak aanpast. Op dit moment lijkt het dat u ten minste vijf reviews moet hebben voor er sterretjes verschijnen in de zoekopdrachten.

Dit betekent natuurlijk niet dat u moet beginnen beoordelingen geven met een heleboel verschillende accounts! Google is hier redelijk slim in en zal het al snel doorhebben als u plots in een half uur 10 beoordelingen hebt en dan weer een week geen. Moedig in de plaats daarvan actief klanten aan om feedback te geven. Een voorbeeld hiervan vindt u hier.
 

Organische zoekopdrachten

Een andere mogelijkheid om sterretjes toe te voegen aan uw organische zoekresultaten is het gebruik van de Google Review Markup Code. Door deze code toe te voegen aan de productpagina's zullen de beoordelingen vanop uw website automatisch als sterretjes in de zoekresultaten worden getoond. Dit is onmisbaar voor e-commerce websites!

Momenteel controleert Google niet of de score die u op een (product)pagina plaatst ook echt afkomstig is van de reviews van uw klanten. We verwachten echter dat er uiteindelijk wel een soort van verificatie zal komen.

We kunnen u met deze zoekmachineoptimalisatie helpen, contacteer ons. Alvast een voorbeeld voor onze klant Gustor.
 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

SEO / Tips & Tricks