Ingezoomd op SEO: lokale SEO

Ingezoomd op SEO: lokale SEO

Er is de traditionele SEO om (nationaal) hoog te scoren in Google met je website voor een bepaalde zoekterm. Daarnaast heb je echter ook de Lokale SEO, hiermee probeer je zo hoog mogelijk te scoren in de bedrijven lijst voor een bepaalde zoekterm + regio.

Google Mijn Bedrijf

Een website alleen volstaat niet om in deze lijst opgenomen te worden. Je moet je bedrijf toevoegen aan Google Mijn Bedrijf. Met Google Mijn Bedrijf wordt jouw bedrijfsinformatie weergegeven op Google Zoeken, Maps en Google+ zodat klanten jou altijd kunnen vinden op elk apparaat. Ga zelf aan de slag en volg de procedure op bovenstaande link.

Enkele tips bij het toevoegen van Google Mijn Bedrijf

  • Kies correcte categorieën voor je bedrijf.
  • Voeg een beschrijving en enkele foto's toe, hierdoor straal je veel meer authenticiteit uit.
  • Voeg het telefoonnummer toe, zo kan men rechtstreeks contact opnemen zonder door te klikken naar de website.
  • Vergeet je website niet toe te voegen!
  • Voeg het correcte adres toe, zo kom je ook in Google Maps terecht.
  • Indien relevant, voeg ook je openingsuren toe. Dit zal leiden tot meer contactopnames als men ziet dat je open bent op het moment van zoeken.

Hoog scoren

De volgorde van de bedrijvenlijst is afhankelijk van een heel aantal factoren. Enkele voorbeelden:

  • Optimaliseer de pagina's van je website. Vermeld steeds de stad of regio waarvoor je wenst te scoren in de url, de pagina titel en de h1-tag van je website.
  • Vraag gebruikers om reviews na te laten op je Google+ pagina.
  • Voorzie zeker een mobiele versie van je website aangezien men steeds meer lokaal zoekt via de smartphone!

Ook zin in meer lokale leads?

Contacteer één van onze #communicatiekraks en we helpen je bij het analyseren van de mogelijkheden om je lokale SEO op te krikken!
 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

SEO