• Merkidentiteit, meer dan (alleen) een logo

    Dagdagelijks worden we overspoeld door allerhande impulsen via internet en andere media. Het is daarom belangrijk om als merk op te vallen in de eindeloze informatiestroom. Een goed logo ligt aan de basis van een snelle herkenbaarheid en bepaalt samen met nog heel wat andere unieke aspecten de persoonlijkheid van een merk. Dit is niet altijd zo geweest, doorheen de jaren zagen we een evolutie in de functie van het logo ten opzichte van de merkidentiteit.

  • Online marketingstrategie, stap voor stap

    Er bestaat geen twijfel over het belang van een goede online aanwezigheid. Natuurlijk wil je hoog scoren bij de zoekmachines en zoveel mogelijk bezoekers en conversies nastreven, maar om online succesvol te worden, is vooraf een concreet plan noodzakelijk. Ook kleine bedrijven kunnen – mits wat inspanning – zelf een online marketingstrategie op touw zetten. Je hebt alle belang bij een grondige denkoefening voor de uitwerking ervan, ga dus niet ondoordacht aan de slag en werk stap voor stap.

  • Ben jij een hybride marketeer

    Pakweg vijf jaar geleden slaagde je er als B2B marketeer nog in om via goed geregisseerde campagnes en beproefde communicatierecepten aandacht te krijgen en iedereen te overtuigen met een unieke boodschap. Social media, e-commerce, conversation management, mobile marketing, social advertising… hebben ondertussen de marketingdiscipline grondig door elkaar geschud. Vandaag moet je op verschillende fronten mee kunnen strijden om de harten en geesten te veroveren en dit kan je tegenwoordig enkel met een hybride marketing aanpak.

  • Hybride marketing

    Onder hybride marketing verstaan we het gebruik van nieuwe én traditionele technieken om een bepaalde boodschap naar een doelgroep uit te dragen. Wat betekent dit concreet?

  • Pimp my USP

    Het concept van een uniek consumentenvoordeel (USP - Unique Selling Proposition) is een standaardbegrip in de marketingwereld. Communiceren over wat je onderscheidt van anderen is als het ware een evidentie.