• Google Adwords update: geen tekstadvertenties meer aan de rechterzijde

    Misschien is het jullie al opgevallen of heb je het al gelezen; Google Adwords toont na een zoekopdracht geen tekstadvertenties meer aan de rechterzijde. De rechterzijde van de zoekresultaten is nu een lege ruimte waarbij enkel nog de Google Shopping of PLA (Product Listing Ads) advertenties worden weergegeven:

  • AdWords: een meerwaarde voor mijn bedrijf!

    Google is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Daarom is het belangrijk dat je ook daar zichtbaar bent met jouw merk of product. Zoals eerder besproken in de blogpost 'Waarom adverteren op Google?' kan je via Google Adwords betalen om advertenties op de zoekresultatenpagina te laten verschijnen. Maar is online adverteren op Google AdWords wel iets voor mijn business?

  • Waarom adverteren op Google?

    Het traditionele telefoonboek is al lang vervangen door online zoekmachines. Logisch dus dat we onze laptop, tablet of smartphone bij de hand nemen om eender wat op te zoeken. Het antwoord op elke vraag vinden we een paar seconden later vlot op Google terug. Google bezit meer dan 90% van het marktaandeel van zoekmachines in België. Het is dus sterk aan te raden om goed aanwezig te zijn daar waar uw doelgroep vertoeft - bij voorkeur op de eerste pagina van Google. Het gebruiksgemak en de eenvoudige manier om uw advertentiebudget te bepalen kan ook van doorslaggevend belang zijn om te adverteren op Google. Bovendien helpt een Google AdWords campagne u om uw markt te vergroten.

  • Wat is remarketing en hoe werkt het?

    Remarketing is een efficiënte methode om bezoekers die eerder uw website bezochten opnieuw naar uw website te lokken door het tonen van advertenties.