E-commerce tracking in Google Analytics

E-commerce tracking in Google Analytics

In Google Analytics kunnen zowat alle statistieken van uw website geanalyseerd worden. Sinds de komst van e-commerce tracking, dat specifiek op webshops gericht is, zijn de mogelijkheden eindeloos. Zo kan u enkele zeer interessante statistieken snel raadplegen:

  • Hoeveel bestellingen zijn er gedaan in een bepaalde periode?
  • Wat is de gemiddelde waarde van een bestelling?
  • Welke producten worden meest verkocht?
  • Hoe komen de bezoekers op mijn website?
  • Hoeveel bezoekers haken af tijdens het betalingsproces?
  • Welke AdWords campagnes brengen meest op?
  • Uit welke productcategorieën haal ik het meeste opbrengst?
  • enz…


Dashboards opzetten

Google Analytics is zodanig uitgebreid dat het niet evident is om deze informatie eenvoudig terug te vinden. Webbureau Apunta kan u hierbij helpen door het opmaken van een dashboard. Dit bestaat uit een reeks statistieken die helemaal naar uw wens worden opgemaakt. Deze dashboards kan u regelmatig bekijken of zelfs dagelijks/wekelijks/maandelijks automatisch laten versturen via e-mail om zo de KPI’s van uw onderneming van nabij op te volgen.


Installatie e-commerce tracking

Om e-commerce tracking te activeren voor uw website zijn enkele stappen vereist. Maak eerst een Gmail-account aan en log in op de pagina van Google Analytics. Vervolgens voegt u de e-commerce trackingcode toe aan uw website. Deze stap vereist wel wat technische kennis, ook hiervoor kan u vanzelfsprekend bij Apunta terecht. Voor verschillende CMS-systemen, zoals Drupal Commerce, bestaan hier trouwens plugins voor om dit gemakkelijker te maken.

Contacteer ons voor meer informatie over webshops met e-commerce tracking.

 

Deel dit bericht nu