E-commerce: rap content of veeleisend?

E-commerce: rap content of veeleisend?

Zeker niks mis met dat eerste. Misschien is een eenvoudige webshop met een aantal basisfeatures wel voldoende voor uw businessmodel.

Goed zo! Maar in heel wat gevallen zal meer nodig zijn. Daarom is het goed om eventjes stil te staan bij een aantal belangrijke criteria alvorens u van start gaat met e-commerce.

Waarop moet u letten bij de keuze van een e-commerce partner?

  1. Schaalbaarheid
    Voorziet het e-commerce platform in uitbreidingsmogelijkheden? Laat het platform meer producten en productcategorieën toe? Kan ik makkelijk extra productgroepen, talen, afzetgebieden, leverings- en betaalmogelijkheden toevoegen?
  2. Support
    Welke vorm van ondersteuning verwacht ik als er extra vragen en/of problemen zijn? Volstaat een handleiding of online helpdesk, of geniet een gepersonaliseerde aanpak  eerder mijn voorkeur waarbij iemand mij toespreekt in mijn eigen taal?
  3. Betalingsfaciliteiten
    Wens ik dat de betaling uitgevoerd wordt bij de bestelling of volstaat betaling na levering van de goederen? Sta ik naast debet- ook creditbetalingen toe? Verkies ik om alles zelf te doen of ga ik voor een professioneel platform waarbij ik mij geen zorgen hoef te maken?
  4. Integratie marketingtools
    Wil ik een stand-alone webshop of dient deze ruimer geïntegreerd te worden? In hoeverre kan ik het aankoopgedrag koppelen met een e-newsletter? In welke mate kan ik sociale media vlot  integreren? Kunnen kortingcoupons gebruikt worden?
  5. Designmogelijkheden
    Is de keuze uit een aantal vaste templates voldoende of wens ik volledig mijn goesting te doen met de look and feel? Kan ik conversion management en bijhorende call-to-actions makkelijk inpassen? Staat gebruiksvriendelijkheid van de webshop op de voorste rij?
  6. Tablet & smartphone gebruik
    Wanneer gaat mijn doelgroep over tot het aankopen van mijn goederen? Rustig achter het bureau op de desktop PC of eerder/ook vanuit de luie zetel met tablet of smartphone? Ondersteunt het e-commerce platform responsive webdesign of is een native app wenselijk?
  7. Data automatisering
    Is de aparte en manuele input van mijn goederen in de webshop doenbaar of worden de zaken beter geautomatiseerd vanuit mijn administratieve database?
  8. Optimalisatie in Google
    Wens ik goed te scoren in Google of is een aanwezigheidspolitiek voldoende? Kan ik description en metatags meegeven op elke pagina apart van mijn webshop of dient dit hetzelfde te zijn voor alle pagina’s? Wens ik mijn business ook te boosten via Google Adwords of loopt het wel vanzelf?

Is Apunta uw e-commerce type?

Minder dan 4 x JA:
je zoekt beter een andere aanbieder voor uw e-commerce behoeften

Van 4 tot 6 x JA:
je moet eens komen praten

Meer dan 6 x JA:
je kan 100% profiteren van onze knowhow

Of BEZOEK ONS op e-commerce expo 2014 op 1 en 2 december - Kortrijk Xpo - STAND 6054.
 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

E-commerce