• De impact van lettertypes

    Hou je van woorden en wil je je woorden meer betekenis meegeven, dan kan dit onder andere door het juiste lettertype te gebruiken. Een lettertype doet immers meer met woorden dan je denkt. Fysiek gebruiken we onze stem, gelaatsuitdrukkingen en lichaamstaal om meer emotie in onze woorden te steken. Lettertypes en de manier waarop ze gebruikt worden kunnen onze woorden een gelijkaardige emotie meegeven.

  • Merkidentiteit, meer dan (alleen) een logo

    Dagdagelijks worden we overspoeld door allerhande impulsen via internet en andere media. Het is daarom belangrijk om als merk op te vallen in de eindeloze informatiestroom. Een goed logo ligt aan de basis van een snelle herkenbaarheid en bepaalt samen met nog heel wat andere unieke aspecten de persoonlijkheid van een merk. Dit is niet altijd zo geweest, doorheen de jaren zagen we een evolutie in de functie van het logo ten opzichte van de merkidentiteit.

  • Trending in 2016: (web-)design, what's hot?

    Als marketing- en communicatiebureau is (web-)design nog steeds een van onze kerntaken. Goed design is vaak tijdloos maar des te meer trendgevoelig. Met het nieuwe jaar worden we vaak rond onze oren geslagen met 'lijstjes'. Ook wij doen daar elk jaar terug aan mee. Hieronder vind je een bloemlezing van wat we online terugvonden over de (web-)designtrends van 2016.

  • Nieuwe trends in grafisch ontwerp diffuse shadow

    Een diffuse schaduw is een enigszins vage slagschaduw die gebruikt wordt in grafische ontwerpen om een bepaalde diepte te creëren. Door de verschillende toepassingen van dit schaduwspel kan je vergaande effecten aanmaken in je grafisch ontwerp op een in feite heel eenvoudige manier.

  • Kleur en contrast op uw website. Wat werkt?

    Rood voor een warm gevoel …
    Blauw oogt professioneel …
    Groen is ecologisch …

  • Pimp your Powerpoint now

    Powerpoints. Iedereen krijgt er mee te maken. Soms krijg je meer dan 1 presentatie per dag voorgeschoteld en erger jij je blauw aan het aframmelen van bulletpoints, de te kleine fontgrootte, complexe grafieken en zinloze animaties.

  • Pimp je 404 foutpagina!

    Bij het bouwen van een nieuwe website sta je best even stil bij de pagina die je bezoekers zullen zien wanneer zich een fout voordoet, de zogenaamde 'error 404 pagina'. Of ze nu het adres verkeerd ingeven, of doorverwezen worden naar een pagina die niet meer bestaat, het gebeurt dagelijks en het is niet te vermijden.

  • Het juiste font voor je website

    In een vorige post (DESIGN TRENDS 2015) haalden we al aan dat typografie steeds prominenter aanwezig is op websites. Dit maakt dat de keuze van het juiste font heel belangrijk is om de juiste sfeer te zetten en de aandacht te trekken.

  • Hoe kleur bijdraagt tot een sterk merk

    Kleur heeft, vaak zonder dat we het bewust merken, een grote invloed op onze emoties. Sommige kleuren geven ons rust of maken ons vrolijk, terwijl andere ons net somber stemmen. Kleur is daarom, naast het beeldmerk en de typografie een belangrijke factor in de communicatie van een merk. De kleuren en hun associaties die ze oproepen, moeten aansluiten bij de identiteit van het bedrijf want een sterke employer brand gaat nauw samen met het gepaste kleur.

  • Webevolutie

    Webtechnologie en webdesign zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het spreekt voor zich dat de #communicatiekraks van Apunta de evolutie hiervan nauwlettend opvolgen.

Pagina's