De Ice Bucket Challenge, een social media success

De Ice Bucket Challenge, een social media success

Het succes van de ALS Ice Bucket Challenge is de natte droom van elke marketeer. Maar hoe komt het nu eigenlijk dat deze campagne zo'n hit is geworden?


FUN

De campagne heeft een hoog fungehalte. Content met een vleugje humor haalt op social media automatisch meer likes & shares dan eender welk ander bericht. Bovendien gaat het telkens om korte filmpjes en loopt het ook geregeld eens mis met hilarische bloopers als gevolg.


SOCIALE DRUK

Als je uitgedaagd wordt, voel je een soort sociale druk en wil je zeker de pret niet bederven. Iedereen doet mee, je kan gewoon niet achterblijven, zeker als het is om een goed doel te steunen.


OOK BV's DOEN MEE

De ALS Ice Bucket Challenge kreeg een nieuwe dimensie zodra invloedrijke personen betrokken raakten. Als we het mogen geloven, kreeg onze koning zelfs een koude douche! Maar als zelfs de stichter van Facebook Mark Zuckerberg meedoet, kan het niet meer stuk.

Dit zijn slechts enkele factoren die samen met een portie geluk gezorgd hebben voor een wereldwijd geslaagde campagne.

Wil je zelf een campagne opstarten? Reclamebureau Apunta kan je adviseren bij de juiste strategie, de juiste timing en de juiste mensen. Neem gerust contact op!

 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

Social Media