AdWords: een meerwaarde voor mijn bedrijf!

AdWords: een meerwaarde voor mijn bedrijf!

Google is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Daarom is het belangrijk dat je ook daar zichtbaar bent met jouw merk of product. Zoals eerder besproken in de blogpost 'Waarom adverteren op Google?' kan je via Google AdWords betalen om advertenties op de zoekresultatenpagina te laten verschijnen. Maar is online adverteren op Google AdWords wel iets voor mijn business?

Er zijn tal van excuses om niet te adverteren op Google. Onderstaande bezwaren horen we op regelmatige basis maar daar is eigenlijk helemaal geen reden toe. Elk bezwaar wordt weerlegd met een goed antwoord om wél te adverteren op Google AdWords.
 

“Mijn klanten kopen niets online”

=> Jouw klanten doen hun uiteindelijke aankoop misschien niet online, maar het grootste deel van de consumenten zoekt informatie op het internet vooraleer iets te kopen. Men wil iets kopen bij een betrouwbaar bedrijf, aan de beste prijs-/kwaliteitverhouding. In dit geval is het succes van jouw Google-advertenties niet afhankelijk van het aantal e-mails of telefoontjes die je krijgt maar eerder van de kwaliteit van het bezoek: het aantal pagina's die zijn bezocht en hoe lang de bezoeker op de website bleef.
 

“Ik klik niet op die advertenties”

=> Jij klikt er misschien niet op maar 15-20% van de gebruikers wel. Ongeveer 13% klikt op de top drie betalende resultaten, de rest klikt op de advertenties in de zijbalk. Wat ook belangrijk is om weten, is dat je pas betaalt voor de dienst wanneer iemand effectief klikt op jouw advertentie. Bovendien klikt meer dan de helft van de bezoekers die een zoekopdracht ingeven via hun smartphone meteen op het weergegeven telefoonnummer in Google.


 

“Ik heb reeds goede organische resultaten. Waarom zou ik Google betalen voor advertenties?”

=> Volgens  een studie van Google in 2012 hebben merken met een aanwezigheid in zowel de organische als de betaalde resultaten in Google een hogere CTR (Click Through Rate = het aantal klikken versus vertoningen).
 

“Ik heb het reeds geprobeerd maar het werkte niet. Ik heb gewoon veel geld uitgegeven.”

=>  Het kost wat tijd om de juiste zoekwoorden en bijpassende advertenties te bedenken, te monitoren en aan te passen. Heb je wel een realistisch doel vooropgezet? Indien je merkt dat dit jouw petje te boven gaat, wees niet afgeschrokken maar vraag hulp aan Apunta. Wij kunnen je helpen bij het opstellen, opvolgen en rapporteren van een AdWords-campagne die converteert. Vraag hier vrijblijvend een offerte aan.
 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

Google Adwords