Is adverteren op social media iets voor mijn business?

social media advertising

Social media zijn niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Als bedrijf is het dus belangrijk dat u met uw merk ook aanwezig bent daar waar de consument zich bevindt. Marketingafdelingen verhogen hun socialmediabudget om aan Social Media Advertising te doen (SMA) want deze kanalen kunnen meer en meer leads en sales met zich meebrengen. In deze blogpost bespreken we in het kort 4 belangrijke socialmediakanalen en in een reeks van opeenvolgende blogposts gaan we hier telkens dieper op in.
 

Facebook als ultieme targetingmachine

Bij de opstart was iedereen wat argwanend over de Facebook ads, maar de laatste jaren heeft Facebook Advertising heel wat aan populariteit gewonnen. De advertenties worden enkel en alleen op Facebook zelf weergegeven.

Enkele voordelen van Facebook advertising

  • goedkoop (gemiddelde kost per impressie (CPM): €1,38)
  • aantal gebruikers in België: 5 800 000
  • 70% van alle bezoekers logt dagelijks in
     

Promoted tweets op Twitter

Advertenties op Twitter zijn tweets die tussen de gewone berichten staan. Deze Promoted Tweets verschijnen op de tijdslijn van consumenten die geïnteresseerd zijn in de content die in de advertentie staat.

Enkele voordelen van Twitter advertenties

  • betalen per click 
  • gebruiksvriendelijk
  • doelgericht zoeken

Een zakelijke doelgroep bereiken via LinkedIn

Het advertentieprogramma van LinkedIn heet LinkedIn Ads. Er kan betaald worden per 1000 vertoningen (CPM) of per klik (CPC). De klikprijzen zijn over het algemeen duur, maar de afgebakende doelgroep en het zeer gerichte bereik maken het de moeite waard.

Enkele voordelen van LinkedIn Ads

  • toegang tot een professioneel netwerk - ideaal voor B2B-marketing
  • LinkedIn leden (zakelijke en hoger opgeleide doelgroep) hebben twee keer meer koopkracht dan de gemiddelde internetgebruiker
  • exacte targetting

Video advertising op YouTube

YouTube behoort tot Google en heeft miljoenen unieke bezoekers per maand. Het spreekt dus voor zich dat u best van dit grote bereik gebruik maakt! U kunt kiezen om In-stream ads te laten verschijnen voor, tijdens of na een video. Meestal kan de bezoeker de ad na een aantal seconden 'skippen'. In dit geval betaalt de adverteerder niets. De cost per view wordt pas aangerekend als de gebruiker zijn spot voor minstens 30 seconden laat spelen. Dan zijn er nog andere advertentie-opties zoals In-search ads en In-display ads. Daarover later meer.

Enkele voordelen van YouTube advertising

  • YouTube is na Google de grootste zoekmachine ter wereld
  • maandelijks 1 miljoen actieve gebruikers
  • bewegend beeld spreekt meer aan dan statische tekst
     

Hulp nodig bij social media advertising?

Het is duidelijk dat social media advertising een uitstekende investering kan zijn om leads te genereren. Deze verdient zeker een plaatsje in uw online marketingstrategie. Bent u geïnteresseerd maar weet u niet waar te beginnen? Dan kan Apunta u helpen. Klik hier voor meer info.
 

Deel dit bericht nu

Lees meer over

Social Media / Strategie