Enkele vuistregels voor een succesvolle landingspagina

Enkele vuistregels voor een succesvolle landingspagina

Een landingspagina is een afzonderlijke pagina binnen je website, waar de bezoeker op terechtkomt nadat hij doorgeklikt heeft vanuit een ander kanaal, bvb een specifieke Adwords advertentie of facebook banner. De landingspagina is volledig afgestemd op het doelpubliek en heeft als doel de bezoeker tot een specifieke actie aan te zetten. Maar wat maakt een landingspagina succesvol?
Hieronder enkele tips
 

1 VAL OP!

Gemiddeld blijft een bezoeker minder dan 8 sec. op een pagina. Formuleer daarom een directe boodschap die de focus van de bezoeker vasthoudt en duidelijk maakt wat je te bieden hebt via je landingspagina.
 

2 MET DE DEUR IN HUIS!

De landingspagina moet de bezoeker meteen aanspreken. Maak een uitstekende eerste indruk met een sterke, in het oog springende titel en krachtige subkop.
 

3 LESS IS MORE!

Communiceer nauwkeurig en beknopt. Gebruik eenvoudige taal en relevante beelden. Vermijd overtollige informatie die de bezoeker alleen maar verder van de essentie afleidt. 
 

4 ACTIE!

Hou het bij één call-to-action die de potentiële klant overtuigt tot actie over te gaan. De knop moet in het oog springen, gebruik een contrasterende kleur en plaats hem vlak bij de boodschap. 
 

5 DOE DE TEST!

Wat werkt en wat werkt niet? Gebruik Google Analytics om het te testen en te verbeteren.

Vragen over dit onderwerp? Wij staan je graag te woord.
 

Deel dit bericht nu