• Enkele vuistregels voor een succesvolle landingspagina

    Een landingspagina is een afzonderlijke pagina binnen je website, waar de bezoeker op terechtkomt nadat hij doorgeklikt heeft vanuit een ander kanaal, bvb. een specifieke Adwords advertentie of facebook banner. De landingspagina is volledig afgestemd op het doelpubliek en heeft als doel de bezoeker tot een specifieke actie aan te zetten. Maar wat maakt een landingspagina succesvol?

  • De impact van lettertypes

    Hou je van woorden en wil je je woorden meer betekenis meegeven, dan kan dit onder andere door het juiste lettertype te gebruiken. Een lettertype doet immers meer met woorden dan je denkt. Fysiek gebruiken we onze stem, gelaatsuitdrukkingen en lichaamstaal om meer emotie in onze woorden te steken. Lettertypes en de manier waarop ze gebruikt worden kunnen onze woorden een gelijkaardige emotie meegeven.

  • Google Adwords update: geen tekstadvertenties meer aan de rechterzijde

    Misschien is het jullie al opgevallen of heb je het al gelezen; Google Adwords toont na een zoekopdracht geen tekstadvertenties meer aan de rechterzijde. De rechterzijde van de zoekresultaten is nu een lege ruimte waarbij enkel nog de Google Shopping of PLA (Product Listing Ads) advertenties worden weergegeven:

  • Laat Google sterretjes zien

    De mooie gele sterretjes die in de zoekresultaten van Google worden weergegeven net onder de pagina titels zijn een uitgelezen manier om bezoekers te overtuigen dat uw webshop betrouwbaar is.

  • Merkidentiteit, meer dan (alleen) een logo

    Dagdagelijks worden we overspoeld door allerhande impulsen via internet en andere media. Het is daarom belangrijk om als merk op te vallen in de eindeloze informatiestroom. Een goed logo ligt aan de basis van een snelle herkenbaarheid en bepaalt samen met nog heel wat andere unieke aspecten de persoonlijkheid van een merk. Dit is niet altijd zo geweest, doorheen de jaren zagen we een evolutie in de functie van het logo ten opzichte van de merkidentiteit.

  • Trending in 2016: (web-)design, what's hot?

    Als marketing- en communicatiebureau is (web-)design nog steeds een van onze kerntaken. Goed design is vaak tijdloos maar des te meer trendgevoelig. Met het nieuwe jaar worden we vaak rond onze oren geslagen met 'lijstjes'. Ook wij doen daar elk jaar terug aan mee. Hieronder vind je een bloemlezing van wat we online terugvonden over de (web-)designtrends van 2016.

  • Happy New Year!
  • Hoe de aandacht trekken met Meta-Descriptions

    Eerst en vooral, wat zijn Meta-descriptions? Een Meta-description is een omschrijving die wordt gegeven aan een webpagina en die als gevolg zichtbaar wordt bij de zoekresultaten in de zoekmachine.

  • Fijne feestdagen en een voorspoedig 2016

    Wij nemen even de tijd om onze batterijen op te laden. 
    Op maandag 4 januari 2016 zijn wij er opnieuw vol creatieve ideeën!
    Wij danken u voor het vertrouwen en wensen u alvast een gezond en succesvol 2016!

  • Drupal 8 is uit!

    We hebben er lang op moeten wachten maar de Drupal 8 release is een feit! Er zijn meer dan 200 nieuwe features & verbeteringen toegevoegd. Dit heeft echter wel zijn tijd gevergd: de ontwikkeling startte op 10 maart 2011 en een kleine 5 jaar later kwam Drupal 8.0.0 uit op 19 november 2015. Apunta bleef al die tijd deze ontwikkeling op de voet volgen en was er bij toen de beta versie in oktober 2014 & de eerste release candidate in oktober 2015 uitkwamen.

Pagina's